con te partiré

jag tänder ett ljus, jag tänker ett ljus för dig och minns ditt ansikte, din lukt, din röst som om det var igår.
en tisdag för exakt fem år sen var det du lämnade oss nu och saknaden blir allt större. jag önskar jag kunde minnas dig och få ett leende på läpparna, men så långt har jag inte kommit än, det kommer ta ett tag.
jag kommer aldrig glömma den dagen då vi bråkade lite smått som vi alltid gjorde, du retades och jag blev arg som vanligt, men till slut sprang jag till mamma och sa åt henne att du va dum. du roppar på mig inne från datarummet och säger att jag ska komma för du ska säga förlåt, jag går dit med bestämda steg och nöjd över att du ska be om ursäkt, men icke - istället moonar du för mig! jag låg dubbelvikt av skratt på golvet och du bredvid mig. mamma kollade med lite funderande på oss och gav ifrån sig ett litet flin och sa att vi va störda...



att inte kunna gå vidare och försöka leva livet utan dig är jättesvårt. jag mår dåligt över det och jag vet att du skulle velat att jag skulle minnas dig med glädje, men jag kan inte det går verkligen inte. det känns som att jag lägger allt - lägger dig bakom mig och som att jag kommer glömma hur du ser ut eller hur din röst låter. även fast jag vet att det inteär så, att du kommer vara en del av mitt liv för alltid så kan jag inte..
det känns som att allt bara är en dröm hela tiden, att du är på semester eller på jobbet och ska komma hem på kvällen eller imorgon, men du gör aldrig det, och varje gång blir jag lika besviken. jag sitter nästan och väntar på dig, lämnar alltid min lampa tänd i rummet ifall du kommer och säger godnatt.
sen ibland så bara ekar det i mitt huvud att jag måste förstå att du verkligen är död. död.... det kan inte va sant, det är sånt som händer på film, inte min pappa, inte min underbara, starka, roliga, älskade pappa!



det är dags för mig att gå vidare, eller försöka gå vidare i alla fall. det är dags att inse att du inte kommer tillbaka, någonsin... men jag vill att du ska veta att jag älskar dig, och jag saknar dig. det kommer jag alltid göra. jag kommer alltid vara din lilla flicka varesig du finns här eller inte. men jag vet att du alltid finns inom mig och att du alltid står vid min sida, bara att jag inte kan se dig. du kommer alltid vara en del av mitt liv, jag kommer alltid vara stolt över att du är min pappa.





TIME TO LET GO
TIME TO SAY GOODBYE

xoxo towe


Kommentarer
Postat av: Malin

<3

2010-03-31 @ 23:37:23
URL: http://malinsofielundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0